Nævekamp
Dot 1: +1 kampværdi
Dot 2: +2 kampværdi
Dot 3: +3 kampværdi
Dot 4: +5 kampværdi
Dot 5: +7 kampværdi
Speciale forslag: Brydning, boksning, judo
Streetwise
Dette er viden om, hvad der foregår ude i "miljøet" på gadeplan. Det er hvordan man opfører sig, hvem der er vigtige og hvor de spændende ting finder sted.
Speciale forslag: Det sorte marked, København, rockere
Crafts
Crafts er evnen til at kunne lave ting. Denne evne er speciel idet man vælger et speciale fra starten af, som er det man har trænet i at kunne lave. Flere dots betyder således, at man er dygtigere og kan lave flere eller højere kvalitet af det man laver.
Speciale forslag: Låsesmed, våbensmed, dokumentfalskneri
Firearms
Skydevåben.
Dot 1: +1 kampværdi (store våben giver dobbelt).
Dot 2: +2 kampværdi (store våben giver dobbelt).
Dot 3: +3 kampværdi (store våben giver dobbelt).
Dot 4: +5 kampværdi (store våben giver dobbelt).
Dot 5: +7 kampværdi (store våben giver dobbelt).
Speciale forslag: Shotguns, sniper-rifler, pistoler
Melee
Nærkampsvåben.
Dot 1: +1 kampværdi (Tohåndsvåben giver dobbelt).
Dot 2: +2 kampværdi (Tohåndsvåben giver dobbelt).
Dot 3: +3 kampværdi (Tohåndsvåben giver dobbelt).
Dot 4: +5 kampværdi (Tohåndsvåben giver dobbelt).
Dot 5: +7 kampværdi (Tohåndsvåben giver dobbelt).
Speciale forslag: Knive, tohåndssværd, køller
Survival
Survival er evnen til at gå ud i natten og finde et menneske man kan spise af. Denne evne har intet speciale. Flere dots i denne evne giver dig mere blod eller forhindre, at du bliver opdaget unødigt i dine natlige aktiviteter.
Computer
Computer er din evne til at benytte dig af en PC og andre elektroniske maskiner. Det er din generelle evne til at benytte dig af internettet eller lignende.
Speciale forslag: Programmering, virus, informationssøgning, databaseadministration
Akademi
Akademi står for din akademiske viden. Ligesom crafts starter du her med at vælge et speciale. Dit speciale kan ligge indenfor alle akademiske grene og skal generelt svare overens med en uddannelse man kan studere på universiteter. Antallet af dots repræsenterer således, hvor stærk du er indenfor feltet.
Speciale forslag: Medicin, filosofi, fysiker
Okkult
Okkult viden er viden om det overnaturlige og de fænomener der knytter sig hertil. Bemærk at flere dots her ikke betyder, at man opnår en større sandhed om, hvordan alting hænger sammen, men får en bredere forståelse for de myter, historier og sagn der er omkring de okkulte fænomener.
Speciale forslag: Ånder, specifikke klaner, det gamle Egypten
Interrogation
Interrogation er din evne til at trække viden ud fra andre på forskellige måder. Dette skal altid rollespilles.
Speciale forslag: Tortur, psykisk terror, forførelse
Ritualer
Ritualer er ikke magiske ritualer som sådan. Det er de faste ting man altid gør fx når man mødes eller når man skal vise respekt. Dette ability er altså viden omkring ritualiseret praksis og evnen til at udføre det. Dette kan både være grundlæggende Sabbat ritualer som Monomancy (en duel der afgøre uenigheder) eller Dominate ritualer, hvor man forsøger at ændre en persons tankegang gennem dominate disciplinen.
Speciale forslag: Sabbat ritualer, Presence, katolske ritualer.